כל התשובות לשאלות של הלקוחות שלך במקום אחד, באתר שלך


לפני מספר חודשים, קיבלתי בקשה לעצב תדמית לעסק בתחום הנדל"ן.
קצת חששתי בהתחלה, כי זה תחום שעוד לא יצא לי לעצב עבורו (ומה אני כבר מבינה בנדל"ן?)
אז עשיתי קצת שעורי בית והכנתי את עצמי לפגישה. לאחר פגישה של תיאום ציפיות הבנתי עוד קצת את השטח, העמקתי במחקר והפנמתי איזה אתרים בתחום כבר קיימים ומה הסטנדרט.

תוך כדי חיפוש, נתקלתי בתופעה מדהימה: כל בעל עסק בתחום מנסה להגיד שהוא הכי טוב, נותן שירות ייחודי, מקצוען וכו'. אך מה שאף אחד מהם לא חשב עליו הוא שכל האתרים נראים אותו דבר. משתמשים באותם צבעים, אותו סידור, אותם טקסטים, אותם תמונות. כאילו יש שטאנצ שלפיו עשו את כל האתרים תוך התעלמות טוטאלית מהעובדה שהכל נראה אותו הדבר בזמן שכל אחד מנסה להיראות מיוחד.

החלטתי שאצלי זה לא יקרה! למדתי, הבנתי מה יש בשוק ומהי נקודת הפתיחה, והחלטתי שזאת נקודת הפתיחה בלבד ומשם הכל הולך להשתנות. את כל המסרים ורמת המקצועיות אפשר להעביר גם בדרכים אחרות.

אז התחלתי בעבודת עיצוב הלוגו וכרטיס הביקור והגעתי לאתר. עבודה על אתר היא דבר מורכב- שילוב של עיצוב (איך האתר יראה) תכנות (לוודא שהאתר יעבוד) ותוכן שיווקי (מאמרים, טקסטים וכו').
חיפשתי תמונות שמתאימות ויזואלית וקונספטואלית (דבר שלפעמים יכול לקחת המון המון זמן), התאמתי גדלים וצבעים, סוגי פונטים, איורים, מרקמים ומה לא. הכל במטרה שהאתר ישב פיקס! יכבד את בעליו, יעביר מסרים רלוונטים, יכניס עוד לקוחות ומשקיעים ויתאים לשאר התדמית של העסק. התאמה לתדמית היא גם הסיבה (והדרך) לכך שהאתר יראה שונה מהאחרים.
בסיום העבודה נשמתי לרווחה והתרגשתי לראות אתר שלם שעבדתי עליו עולה לאוויר!

לא חלף הרבה זמן ובעל העסק דיווח לי על פגישות עם משקיעים בחו"ל שמבקשים ישר לראות את האתר! הפגישות עוברות בהצלחה לאחר שהאתר עשה את עבודתו נאמנה והראה שהעסק מקצועי, מתפקד, משדר אמינות ונוכחות. עובר עוד שבוע ועוד שבוע ולאט לאט האתר תופס לו תאוצה גם בקרב אנשי התחום בישראל שרוצים גם הם כזה אתר! משהו בעיצוב של האתר תפס אותם.

אולי זאת החדשנות? אולי השינוי מהצבעוניות הקבועה והברורה מראש? אולי השילוב של החמימות שלא מורידה מרצינות האתר? תוכלו להיכנס ולשפוט בעצמיכם
 
ולמה אני מספרת לכם את כל זה? לא, אני דווקא לא ממש מהמשוויצים. אני פשוט רוצה לספר לכם על חשיבותו של אתר רציני ואיכותי לעסק.
כבר אמרתי בעבר ואחזור על זה שוב: בעלי עסקים שאין להם אתר לעיתים נתפסים כלא מקצועיים. כמובן שבפועל אין באמת קשר בין רמת מקצועיותם לבין העובדה שאין להם אתר אך עם הרגשה אי אפשר להתווכח. זה מה שזה משדר.

כיום כל עסק צריך להיות נגיש ללקוחות 24 שעות ביממה. הדרך לעשות זאת (ובמיוחד לעסקים קטנים) היא בעזרת אתר שנותן את כל האינפורמציה הדרושה בצורה מספקת. מי אתם? מה אתם? איזה שירותים אתם מספקים? למה דווקא אצליכם ומה מיוחד בעסק שלכם? איך ניתן להשיג אתכם ועוד המון שאלות שיכולות להיענות בקלות ובנוחות ללקוח.

עבודה נוספת ומאוד חשובה שאתר אינטרנט עסקי עשה הוא הכנסה לאווירה המשקפת את העסק. כמו צלילה לעולם אחר. עולם שצריך בין היתר ליצור אמינות גבוהה מאוד אצל הלקוח (כי אחרת הוא לא ירגיש צורך להאמין לכם ולשלם לכם ולא למתחרים). לראות שאם יבחר בכם, תהיו שם בשבילו, תתנו לו את התמורה שמגיעה לו והוא יוכל למצוא אתכם שוב.

עכשיו בואו נעשה תרגיל קטן. נניח שהעסק שלכם הוא אחת האופציות שבחר הלקוח יחד עם עוד 10 עסקים כמוכם. לעשרה האחרים יש אתר. לכם אין. על מנת לקבל מכם פרטים נוספים על המוצרים/ השירות, לדעת איך הדברים עובדים ידרש מהלקוח הרבה יותר! ואני אומרת לכם בוודאות! הלקוח ילך למי שיעשה לו את החיים קלים. גם אם המחיר שלכם יותר זול.

אז בינתיים האתר תרם לזמינות שלנו מול לקוחות, ליכולת של הלקוח למצוא אותנו בקלות, לרצינות והאמינות שאנחנו משדרים ולכמות המידע שניתן לקבל עלינו כעסק בכל שלב. בינתיים נראה שיש רק יתרונות. רק שימו לב לא ליפול בפח שהורס את הכל: אתר תדמיתי לא מקצועי!

מה זה אומר? שהאתר עושה נזק לבעליו בכך שהוא לא  משקף אותו בצורה נכונה ומחמיאה. אתר שלא פועל כמו שצריך, אתר שהעיצוב שלו דל או לחילופין עמוס באפקטים וצבעים, אתר שהעיצוב שלו לא מסתמך על קונספט, אתר המכיל תוכן עם שגיאות או שפה נמוכה, אתר שלא הושקעה בו מחשבה תחילה ולקוחות לא מבינים איפה כל דבר נמצא.

זכרו שכמו לוגו, כמו כרטיס ביקור, וכמו פגישה פרונטאלית, גם אתר יוצר רושם ראשוני וקריטי שיגרום ללקוח להחליט ליצור אתכם קשר או לדלג למתחרה שלכם. יש לאתר המון ערך לעסק שלכם ואם הוא מתוכנן נכון מבחינת כל הגורמים (עיצוב, תכנות, תוכן) יש לו פוטנציאל גדול מאוד להכניס לכם עוד לקוחות.
אז אם אין לכם עוד אתר לעסק, אני מזמינה אתכם לעשות קצת חושבים ולהגיע להחלטה הנכונה להקים אתר. תראו שעם קצת השקעה תוכלו להגיע לעוד לקוחות והעסק שלכם יעלה רמה אחת למעלה.
_____________________________________________________________________
גם הפעם אני מזמינה אתכם לכתוב לי אם יש נושא ספציפי עליו תרצו לשמוע קצת יותר.
בכל שאלה בתחום תרגישו חופשי ליצור קשר ואשמח מאוד לעמוד לרשותכם.

שיהיה סופ"ש נעים,
מיכל

2 תגובות:

  1. אנונימי7.6.2012, 21:26

    תודה, מיכל.
    אכן, נושא חשוב ביותר.
    נגה.

    השבמחק
    תשובות
    1. בשמחה נגה, ותודה לך על כל הפרגון.

      מיכל

      מחק